dnes je 23.11.2024

Input:

Mandátní smlouva o správě nemovitosti dle § 566 a násl. ObchZ (květen 2013)

31.5.2013, Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 10 minut

19.3.4.2
Mandátní smlouva o správě nemovitosti dle § 566 a násl. ObchZ (květen 2013)

Mandátní smlouva o správě nemovitosti dle § 566 a násl. ObchZ

 

 

Mandátní smlouva o správě nemovitosti

uzavřená podle ust. § 566 - 576 zákona č. 513/1991 Sb. , obchodního zákoníku v platném znění

mezi dále uvedenými účastníky smlouvy:

 

 

 

Firma Majitel domu, a.s.,

IČ: 98765432,

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném

Městským soudem v Praze v odd. B vl.č.34343,

se sídlem Praha 5-HlubočepyBraník, Za Nádražím 110,

zastoupená předsedou představenstva Felixem Dřevěným

na straně jedné (dále jen "mandant")

 

a

 

Firma Správce domů a zahrad, spol. s.r.o.,

IČ: 26262626,

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném

Městským soudem v Praze v odd. C vl. č.2626,

se sídlem Praha 8 -Letňany, Chlebovická 2,

zastoupená jednatelem Hugo Železným

na straně druhé jako mandatář (dále jen "správce")

 

 

Článek 1

Předmět smlouvy

 

1. Správce bude podle této smlouvy obstarávat za úplatu správu nemovitosti domu čp. 111 v Praze 4 - Hlubočepy, Za nádražím 110, postavený na pozemku parc. č. 100 - zast. plocha o výměře 767m2 a parc. č.101 - zahrada o výměře 2789 m2, která je ve vlastnictví mandanta tak, jak je uvedeno na LV č. 345 pro k.ú. Hlubočepy, obec Praha v katastru nemovitostí, vedeném u Katastrálního úřadu pro hlavní město Prahu.

 

2. Obstaravatelská činnost dle bodu 1. tohoto článku spočívá v uskutečňování jménem mandanta a na jeho účet, činností uvedených v příloze č. 1 této smlouvy, která tvoří její nedílnou součást. Uvedenou činnost může správce vykonávat i prostřednictvím třetích osob.

 

3. Správce je povinen postupovat při obstarávání správy nemovitosti podle platných předpisů a norem a dále podle pokynů mandanta a v souladu s jeho zájmy. V případě nejasností, spojených s pokyny nebo zájmy mandanta, je správce povinen vyžádat si jejich upřesnění.

 

Článek 2

Převzetí nemovitosti do správy

 

1. Smluvní strany se dohodly, že správce převezme nemovitost uvedenou v článku 1 odst. 1 této smlouvy od mandanta protokolárně.

 

2. Správce ke dni podpisu této smlouvy převezme od mandanta zejména:

- projektovou dokumentaci objektu;

- kolaudační rozhodnutí;

- výpis z katastru nemovitostí;

- revizní zprávy a revizní knihy;

- seznam měřidel a jejich stav;

- smlouvy s dodavateli služeb a plnění, která jsou spojena s užíváním nemovitosti,

- klíče;

- soupis movitých věcí.

 

3. Veškeré doklady uvedené v bodu 2. tohoto článku je správce povinen mandantu na požádání předložit a při ukončení správy nemovitosti dle této smlouvy je mandantu předat.

 

Článek 3

Povinnosti správce

 

1. Správce je při obstarávání správy nemovitosti v oblasti provozní povinen zejména:

- po dobu platnosti této smlouvy doklady, uvedené v článku 2 odst. 2 průběžně aktualizovat a chránit před poškozením, zničením, ztrátou nebo zneužitím;

- zajišťovat smluvně u oprávněných subjektů dodávky medií, tj. služeb a plnění, která jsou s užíváním nemovitosti spojena;

- provádět veškerou činnost uvedenou v článku 1 odst. 2 této smlouvy.

 

2. Správce je při obstarávání správy nemovitosti v oblasti údržby a oprav povinen zejména:

- zajistit drobnou údržbu a opravy společných částí domu do výše určené finančním limitem, tj. částkou 5000 Kč;

- učinit opatření k zamezení dalších škod v případě havárií a neprodleně informovat mandanta v případech vyžadujících zvláštní opatření;

- navrhnout mandantu ke schválení čtvrtletně dopředu vždy do posledního dne druhého měsíce čtvrtletní plán nezbytných oprav a rekonstrukcí, u nichž předpokládané náklady, spojené s jednou akcí, překročí 50 000 Kč, včetně vlastního odhadu nákladů jednotlivých akcí a zdůvodnění;

- předložit požadavky na mimořádné opravy, které prokazatelně nebylo možné předpokládat, je správce oprávněn předkládat kdykoliv;

- u mandantem schválených akcí, kde odhad nákladů přesáhne 100 000 Kč, je správce povinen provést poptávkové řízení s minimálně třemi dodavateli, pokud mandant správci neschválí odhad výše nákladů a navrhovaného dodavatele;

- zajišťovat provedení schválených oprav a rekonstrukcí, kontrolovat a garantovat jejich provedení a správnost účtovaných cen;

 

3. Správce je při obstarávání správy nemovitosti v oblasti ekonomické a právní povinen zejména:

- vést řádně evidenci nájemců;

- zpracovat pro každého nájemce bytu předpis plateb za služby a plnění, která jsou s užíváním najatých prostor spojené, a předat je mandantu do 14 dnů od podpisu této smlouvy a vždy pokud se mění sazby;

- zpracovat vyúčtování plateb za služby a plnění, které jsou s užíváním pronajatých prostor spojené, jednotlivým nájemcům vždy do zákonem stanovené doby a předat je včas mandantu,

- podávat návrh mandantu na změnu předpisu úhrad vždy, změní-li se obecně platné předpisy v dotčených oblastech;

- v případě nezaplacených plateb za dobu delší než 1 měsíc upomínat neplativší nájemce s předepsaným poplatkem z prodlení,

- po marném uplynutí lhůt, vyplývajících z upomínek o zaplacení, předávat mandantu čtvrtletně, vždy k poslednímu dni posledního měsíce čtvrtletí, seznam neplatičů;

- dbát na dodržování podmínek nájemních smluv a právních předpisů nájemci, při porušování právních předpisů vyzvat nájemce k jejich dodržování, a to v přiměřené lhůtě a při marném uplynutí stanovené lhůty, předat mandantu podklady pro soudní řízení a poskytnout mu potřebnou součinnost;

- zajišťovat vedení korespondence, administrativní a technické dokumentace včetně archivace;

- provést vyúčtování správy nemovitosti nejpozději do tří měsíců po zániku smlouvy.

 

Článek 4

Povinnosti mandanta

 

Mandant je v souvislosti s touto smlouvou povinen zejména:

- poskytovat správci účinnou součinnost při provádění správy a operativně vyřizovat požadavky správce, v případě požadavků, které nelze operativně vyřídit, je mandant povinen do 14 dnů zaujmout písemné stanovisko;

- řádně a včas vykonávat svá oprávnění a plnit povinnosti, které touto smlouvou nebyly svěřeny správci;

- uhradit správci sjednanou odměnu;

- informovat správce o jím odsouhlasených opravách a rekonstrukcích do 5. dne prvního měsíce příslušného čtvrtletí;

- vydat své stanovisko k požadavku na mimořádnou opravu do 48 hod. od doručení, pokud bude následovat alespoň jeden pracovní den;

- dojde-li ke změně nájemce, sdělit správci nejpozději do 15 dnů od uskutečněné změny údaje o novém nájemci tak, aby mohl být řádně veden v evidenci nájemců;

- uzavřít smlouvy s nájemci tak, aby správce mohl vykonávat svou činnost podle této smlouvy.

 

Článek 5

Odměna správce, financování

 

1. Odměna správce je stanovena ve výši 600 Kč (slovy šestsetkorunčeských) za jednu hodinu. Odměna je splatná vždy pololetně dle skutečnosti do posledního dne pololetí. K odměně bude případně účtována DPH ve výši platné v době zdanitelného plnění, bude-li mandant plátcem DPH. Výši odměny lze upravovat v průběhu správy vzájemně odsouhlasenými dodatky.

 

2. Mandant poskytne správci vždy ke každému 1. dni příslušného pololetí zálohu na jeho činnost pro mandanta podle této smlouvy, a to ve výši 25 000 Kč (slovy dvacetpěttisíckorunčeských), kterou je správce vždy po ukončení pololetí povinen mandantovi vyúčtovat.

 

3. Správce je povinen přeúčtovat mandantovi náklady, které vydal za věci a služby potřebné k plnění závazků

Nahrávám...
Nahrávám...